Start2Bike
Volg ons op Facebook Volg ons op Twitter
 
Start met sportief fietsen
Leer in 4 weken de basisvaardigheden

Wat eet jij op een trainingsdag?

dinsdag 10 oktober 2017

De Start2Bike trainingen zijn begonnen. Een grote groep beginnende mountainbikers gaan in de maand oktober hun basistechnieken verbeteren. Ze krijgen training van opgeleide Start2Bike trainers die ze de juiste technieken leren zodat ze straks zelf op weg kunnen en obstakels kunnen overwinnen. De trainingen duren ongeveer drie uur, dat is een behoorlijk lange training. Wanneer je van te voren niet goed gegeten hebt, kan het zo maar zijn dat je de training niet vol houd. Doe jij mee aan Start2Bike deze maand? Wij geven je een kort advies zodat je de training goed kan volhouden op basis van je eetpatroon.

 

Vooraf:

 

Drinken is belangrijk, ook als je niet sport moet je minimaal 1,5 liter water per dag drinken. Water zorgt er voor dat je organen zijn werk kunnen doen en je niet uitdroogt. Tijdens het sporten moeten je spieren zijn werk kunnen doen, dus is een goed vochtgehalte van belang.  Ook moet je voor je gaat fietsen goed eten, je wilt geen hongerklop krijgen onderweg en ook niet dat je spieren geen voedingsstoffen meer krijgen. Een goede basis van voeding is dus erg belangrijk. Probeer ongeveer 2 uur voor je gaat trainen te eten, zorg er voor dat je niet te veel eet. Je krijgt dan minder snel last van je maag omdat het voedsel al is verteerd. Voor een duurtraining zijn koolhydraten belangrijk, dus pasta’s zijn een aanrader.

 

Tussendoor:

 

Vooraf moet je voldoende water drinken, maar tijdens het fietsen ook.  Zorg ervoor dat je om de zoveel tijd wat water drink om het verloren vocht aan te vullen. Tijdens de trainingen moet je ook je voedingsstoffen aan vullen door iets te eten. Dit kan een reepje of een banaan zijn. Zorg wel dat je het gemakkelijk mee kan nemen en eventueel fietsend op kan eten.

 

Achteraf:

 

Heb je een zware training gehad? Dan is het verstandig om binnen 30 minuten na je training je eiwitten weer aan te vullen. Eiwitten zorgen namelijk voor het herstel van de spieren. Een bakje kwark is een aanrader. Probeer na de training ook de overige voedingsstoffen weer aan te vullen. Dit kan door een gewone maaltijd te eten. Zorg er ook weer voor dat je weer voldoende drinkt, water neemt namelijk de afvalstoffen mee uit het lichaam. 



<< Terug naar nieuwsberichten  






   

Powered by...

Over Start2Bike

Start2Bike is onderdeel van de NTFU. Deze website biedt een platform voor de startende wielersporter die informatie zoekt over racefietsen of mountainbiken.

 

Startlocatie worden?

Informeer naar de voorwaarden of schrijf je direct in!

 

Contact  |  FAQ  |  Over ons inloggen beheerders